دیگـــــــــــــــرگون

محلی برای یادداشت های حمیدرضا جیهانی

دیگـــــــــــــــرگون

محلی برای یادداشت های حمیدرضا جیهانی

خجالتی   بطور سنتی روزهای آخر ماه و فصل، برای طلا می‌تواند روزهای تعیین کننده‌ای باشد. عملکرد طلا در روز گذشته بدترین عملکرد در 9ماه گذشته بوده‌است.

مثقال طلا: 414500
گرم طلای18: 95688
سکه طرح قدیم: 933000
سکه طرح جدید: 933500
نیم سکه: 470000
ربع سکه: 269000
سکه یک گرمی: 172000
دلار: 3238
یورو: 4120
پوند: 5240
درهم: 881

خجالتی   1206تا 1230دلار نوسان طلا در کوتاه‌مدت

اعلام نرخ بهره بانکی اروپا، کنفرانس خبری رئیس بانک مرکزی اروپا، و تراز تجاری از مهمترین رویدادهای مهم اقتصادی جهان در هفته جاری به شمار می‌روند.
انتشار گزارش‌های اقتصادی آمریکا به خصوص گزارش وزارت کار این کشور از نرخ بیکاری در ماه سپتامبر در روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.
تحلیلگران اف ایکس استریت بر این باورند که قیمت طلا در کوتاه‌مدت بین 1206 تا 1230دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود.

خجالتی    درجا زنی سکه در بازار داخل

دیروز، هر سکه طرح جدید بدون تغییر 938هزار تومان معامله شد؛ در حالی‌که دلار حدود 10تومان افت کرد، اما طلای حدود 2دلار افزایش قیمت داشت.
آنچه به جز رشد ملایم طلا، اجازه افت سکه را نداد، مقاومت آن نسبت به کاهش بود. همانطور که اشاره شده بود در روز یکشنبه حباب سکه منفی شد و علتش انتظار بازار مبنی بر افت طلا عنوان شد.
با این حال، طلای جهانی نه تنها افت قیمت چشمگیری را تجربه نکرد بلکه اندکی رشد قیمت را نیز تجربه کرد و سبب شد تا سکه همگام با دلار، کاهش قیمت پیدا نکند و در مقابل این افت فقط حباب منفی کمتر شود.

خجالتی   تحلیل کامرز بانک آلمان از بازار طلا

به باور بسیاری افزایش ارزش دلار و شاخص سهام آمریکا تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته ولی به اعتقاد تحلیلگر کامرز بانک، افت تقاضای فیزیکی چین نیز عامل مهمی در کاهش قیمت به شمار می رود.
وی افزود:
بخش زیادی از افت هفته‌های اخیر مربوط به کاهش شدید واردات چین است.
حتی اگر واردات طلای چین طی ماه‌های آتی افزایش یابد نسبت به سال گذشته با افت قابل توجهی روبرو خواهد شد.


خجالتی   آسیب‌پذیری طلا در برابر گزارش وزارت کار آمریکا

گزارش وضعیت بازار اشتغال در ماه سپتامبر در حالی قرار است جمعه منتشر شود که برخی معتقدند انتشار آن تاثیر زیادی بر نوسانات طلا خواهد داشت.
به گفته تحلیلگران، طلا در برابر این گزارش به شدت آسیب‌پذیر خواهد بود و اگر میزان اشتغال ایجاد شده در بازار آمریکا طی ماه گذشته کمتر از حد انتظارات باشد قیمت طلا بار دیگر با افزایش نسبی روبرو خواهد شد. قیمت طلا در کوتاه مدت بین 1182 تا 1240دلار در نوسان خواهد بود.


خجالتی   چین به دنبال ذخایر 8500تنی طلا

رئیس انجمن طلای چین:
چین برای بین‌المللی کردن یوان باید وضعیت ذخایر طلا خود را ارتقا دهد و ذخایر طلای 8500تنی را هدف مهم و اصلی خود قرار دهد تا ذخایر طلایش بیشتر از آمریکا شود.
وی افزود:
علت اصلی کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی سیاستهای پولی آمریکا است. آمریکا 74درصد ذخایر رسمی طلای جهان را در اختیار دارد و با افزایش ارزش دلار تسلط خود در بازارها حفظ می‌کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">