دیگـــــــــــــــرگون

محلی برای یادداشت های حمیدرضا جیهانی

دیگـــــــــــــــرگون

محلی برای یادداشت های حمیدرضا جیهانی

پودر ماهی

سه شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۲۵ ب.ظ

- پودرماهی، یک منبع غنی پروتئینی است.

- پودر ماهی، از نظر دارا بودن اسیدهای آمینه ضروری همانند: متیونین و لیزین که برای رشد و تولید اهمیت زیادی دارند، غنی می‌باشد.

- انرژی قابل سوخت و ساز پودر ماهی نسبت به سایر منابع پروتئینی که در تغذیه آبزیان بکار برده می شود، بالاتر بوده و حاوی 2850 الی 3000 کیلو کالری انرژی قابل سوخت و ساز می‌باشد. این ماده بعنوان منبع انرژی برای آبزیان بسیار ارزشمند است زیرا چربی و پروتئین آن به راحتی از جداره دستگاه گوارش جذب می شود.

- پودر ماهی، یکی از مهمترین محصولات فرعی حاصل از صنعت شیلات می باشد و حدود 95درصد از ماده خام مصرفی در تهیه آن را موادی تشکیل می دهند که بطور مستقیم مورد استفاده انسان قرار نمی گیرد.

- پودر ماهی و سپس آب مغذی حاصل از آن منابع مناسبی جهت تامین پروتئین، کلسیم، فسفر، ویتامینهای گروه(B، ریبوفلاوین، کولین، B12) می‌باشد و در ضمن به‌علت وجود فاکتورهای ناشناخته رشد (UGF) باعث افزایش رشد آبزیان می‌شود.

- پودر ماهی از تعادل اسیدهای آمینه در تطابق با احتیاجات آبزیان برخوردار است.

- پروتئین پودر ماهی با توجه به ماده خاص مصرفی و تکنولوژی تولید با درصدهای متفاوت بین 50% الی 72% موجود می‌باشد. پودر ماهی مرغوب معمولا بالاتر از 60% پروتئین دارند.

- ازت آزاد(T.V.N) به تازگی پودر ماهی بستگی دارد و نباید از 130 میلی گرم درصد بیشتر باشد.

- چربی پودر ماهی بر حسب نوع ماهی از 4/3% تا 3/11% متفاوت می‌باشد. چربی به علت افزایش فساد پذیری و بالا بودن امکان خودسوزی عامل منفی تلقی می‌شود. میزان چربی در  پودر ماهی باید کمتر از 10% باشد و برای نگهداری آن از آنتی اکسیدان استفاده شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">