دیگـــــــــــــــرگون

محلی برای یادداشت های حمیدرضا جیهانی

دیگـــــــــــــــرگون

محلی برای یادداشت های حمیدرضا جیهانی

الگوریتم یک ملاقات کاری موفق

چهارشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۳، ۰۷:۳۱ ب.ظ

10استراتژی کارآمد برای داشتن یک شروع خوب

Successfully Meeting and Greeting- Ten Strategies For Getting Off To A Good Start

.

.

.

در زندگی هر شخص صاحب کسب وکار، هر روز، با یک سری از ملاقات‌ها واحترامات تحت‌الفظی پرشده‌است.
وقتی شما اولین برخورد با مشتری یا هم‌قطار خود را داشته باشید می‌خواهید که در مسیر درستی گام بردارید؛ انجام این عمل، اولین برخورد و ملاقات‌های پس از آن را به خوبی و آسانی میسر می‌سازد. قدم‌های نادرست، تلاش سختی جهت جبران احتیاج دارد. انرژی خود را برای بعد حفظ کنید و این استراتژی‌های آسان را جهت یک شروع موفق بکار برید.

1- هرگاه شخصی را ملاقات می‌کنید، بایستید.

این مورد به شما اجازه می‌دهد که با شخص مخاطب در یک حد برابر قرار بگیرید. با باقی‌ماندن در صندلی خود، پیغامی با مضمون اینکه "من تصور نمی‌کنم که شما به اندازه کافی توجیهی جهت زحمت ایستادن داشته باشید!" انتقال می‌دهید. اگر خود را در موقعیتی می‌بینید که نمی‌توانید بایستید، عذرخواهی کنید و توضیح دهید. برای مثال می‌توانید بگویید: مرا ببخشید نایستادم، میز یا صندلی مانع ایجاد کرده...

2- لبخند بزنید.

احساسات ظاهری شما گویاتر از کلمات می‌باشند. به‌نحوی نگاه کنید که شما از ملاقات دیگران، بدون توجه به آن چیزی که در ذهن دارید خرسند هستید. برای شخصی که زودتر از شما می‌ایستد، لبخندی روی صورت بیاورید.

3- تماس چشمی داشته باشید.

نگاه کردن به اشخاصی که شما ملاقات می‌کنید، بیانگر توجه و جلب نظر شما به آنهاست. اگر نگاه شما در جای دیگری باشد، بیان می‌کنید که به‌دنبال شخص دیگری جهت پیشبرد میل‌تان هستید.

4- بی درنگ خود را معرفی نمایید.

5- وقتی لازم است، شرحی شامل اینکه که هستید بیان کنید.

کافی نیست که به فرض بگویید: "سلام، من جیهانی هستم." اطلاعات بیشتری بدهید: "سلام، من جیهانی هستم. عضو هیات مدیره شرکت... ."

6- استوار دست بدهید.

بعنوان احترام دست خود را دراز کنید. شخصی که ابتدا دست خود را دراز می‌نماید احساس آسودگی و اطمینان می‌نماید. مطمئن باشید که بخش احترامات فیزیکی شما حرفه‌ای است. به‌نحوی دست ندهید که استخوان مچ خرد شود یا خیلی شل دست ندهید که نشان‌دهنده عدم اطمینان‌تان باشد. اگر در دست دادن با خانم‌ها و آقایان دستپاچه شدید از آن صرفه‌نظر کنید.

7- یاد بگیرید که چگونه یک معارفه روان داشته باشید.

در کسب و کار شما، همیشه اشخاص با اهمیت کم را به اشخاص مهم معرفی می‌کنید. روش این کار به این ترتیب است که: ابتدا نام افراد مهم را ذکر کنید، به دنبال آن با کلمات: "میل دارم معرفی کنم..." و سپس نام افراد دیگر را ذکر کنید. مطمئن شوید مطالبی درباره هر شخص بگویید که دیگران متوجه دلیل این معرفی بشوند و شما هم مقداری اطلاعات خواهید داشت که با کدام شخص شروع به گفتگو نمایید.

8- تشخیص دهید که کدام شخص مهمتر است.

مشتری یا دورنمای کسب و کار مهمتر از رئیس شماست!!! فقط به خشنودی رئیس خود چشم نداشته باشید!

9- به اسامی در ملاقات‌ها توجه نمایید.

معمولا در جلسات در این فکر هستید که چه چیزی می‌خواهید بگویید، و به دیگران تمرکز نمی‌کنید. اگر شما تمرکز داشته باشید و هنگامی که نامی را می‌شنوید، تکرار کنید شانس بالاتری از قبل دارید.

10- اسامی کوچک اشخاصی را که برای دفعه دوم می‌بینید، با اجازه خودشان بکار برید.

همه اشخاص نمی‌خواهند در جلسات ابتدایی به صورت غیر رسمی نامیده شوند. بهتر است در مسیر رسمی اشتباه کنید تا اینکه دیگران را با چوب وچماق بزنید.

هدف شما در بین چند دقیقه ابتدایی ملاقات با اشخاص دیگر، دادن احساس راحتی به آنها و سهولتی است که آنها بخواهند با شما کار کنند.

وقتی شما برای آن برخوردهای بحرانی ابتدایی قوانین دلگرم کننده‌ای را رعایت کنید، شما یک شروع محکم برای یک ارتباط سود بخش در دراز مدت را خواهید داشت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">